ترفندهای رایانه

مرجع محتوای کاربردی پارسی

هفتاد و هشتمین شماره‌ی ماهنامه‌ی سینمایی «۲۴» با پرونده‌ای به مناسبت درگذشت عباس کیارستمی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، در این پرونده می‌توانید یادداشت‌ها و مقالاتی به قلم مجید اسلامی، محمد حقیقت، نادر تکمیل‌همایون، سوسن شریعتی، یحیی نطنزی و محمد وحدانی درباره‌ی وجوه مختلف سینمای کیارستمی بخوانید. یادداشتی از ژولیت بینوش به مناسبت مرگ کیارستمی، میزگردی با حضور میشل سیمان، ژان‌ میشل فرودون و آنیس دوویکتور درباره‌ی ویژگی‌های این فیلمساز جهانی و بازخوانی مطالبی نوشته‌ی خود کیارستمی درباره‌ی تأثیرگذارترین فیلم زندگی‌اش و دیدگاه‌هایش درباره‌ی عکاسی هم در این پرونده منتشر شده است. تصویر روی جلد این شماره به همین مناسبت به عکسی از عباس کیارستمی اختصاص دارد.

در بخش سینمای ایران شماره‌ی جدید مجله‌ی «۲۴» علاوه بر مرور چهره‌های خبرساز ماه و جدیدترین تولیدات سینمای ایران، می‌توانید خواننده‌ی نقدهایی به قلم احمد طالبی‌نژاد، تارا فرسادفر، مهرزاد دانش، روبرت صافاریان و هومن حاتمی درباره‌ی فیلم‌های «ایران سرای من است»، «ممیرو»، «زاپاس»، «دختر» و «دراکولا» باشید. در این بخش از مجله گفت‌وگویی متفاوت با فرهاد اصلانی و مصاحبه‌هایی با رضا عطاران و سیامک انصاری هم منتشر شده است. بررسی دلایل محبوبیت فزاینده‌ی رضا عطاران در سال‌های اخیر با مطالبی از علی مصلح حیدرزاده، بهروز شعیبی و احمد رفیع‌زاده هم از دیگر مطالب این بخش از مجله است.

در بخش سینمای دنیای مجله دو پرونده برای فیلم‌های «آنومالیسا» به کارگردانی چارلی کافمن و دوک جانسون و «ویژه‌ی نیمه‌شب» ساخته‌ی جف نیکولز منتشر شده است. در پرونده‌ی «آنومالیسا» می‌توانید نقدهای محسن آزرم و جاناتان رامنی درباره‌ی این فیلم‌ به همراه گفت‌وگویی مفصل با کارگردان‌های آن را بخوانید. گفت‌وگو با جف نیکولز و مایکل شانون و نقدی از آنتونی لین هم مهم‌ترین مطالب پرونده‌ی فیلم «ویژه‌ی نیمه‌شب» است.

پرونده‌ی بازیگر ماه این شماره از مجله به بررسی کارنامه‌ی کوین اسپیسی اختصاص دارد. یادداشتی از نسیبه فضل‌اللهی درباره‌ی جذابیت نقش‌های منفی اسپیسی، مرور مهم‌ترین نقش‌های این بازیگر پرافتخار، گفت‌وگویی با خودش درباره‌ی تجربه‌های بازیگری و یادداشتی از یان کراوچ درباره‌ی بازی اسپیسی در سریال «خانه‌ی پوشالی» مهم‌ترین مطالب این پرونده‌اند. در صفحات روی پرده سیدجواد رسولی یادداشت‌هایی درباره‌ی سه فیلم «مانی مانستر»، «آدم‌خوب‌ها» و «در جستجوی دوری» نوشته که به تازگی در سینماهای دنیا اکران شده‌اند. گزارش اختصاصی قصیده گلمکانی از نمایشگاه آثار گاس‌ ون‌سنت در سینماتک پاریس هم از دیگر مطالب بخش سینمای دنیای مجله است.

در بخش کارگاه می‌توانید خواننده‌ی یادداشتی‌ از پرویز نوری درباره‌ی معیارهای نقد فیلم باشید. بازخوانی یکی از نقدهای قدیمی شمیم بهار هم از دیگر مطالب این بخش از مجله است. مقاله‌ای به قلم آکیرا کوروساوا درباره‌ی تجربه‌ی ساخت «راشومون»، بازبینی عکسی خاطره‌انگیز از پشت صحنه‌ی «رفقای خوب» مارتین اسکورسیزی و بررسی یکی از سکانس‌های کلیدی فیلم «نشانی از شر» اورسن ولز به قلم کریم نیکونظر هم در بخش نوستالژی مجله منتشر شده است. پرونده‌ی بازنگری فیلم «بد و زیبا» به کارگردانی وینسنت مینه‌لی با مطالبی به قلم جواد طوسی و جان مک‌الانی و گفت‌وگو با مینه‌لی درباره‌ی تجربه‌های فیلمسازی‌اش مهم‌ترین مطالب این پرونده است.

بخش پایان‌بندی شماره‌ی مرداد ماه مجله‌ی «۲۴» هم به بررسی دلایل جذابیت و ماندگاری سکانس پایانی فیلم «چهارشنبه‌سوری» اصغر فرهادی اختصاص دارد.

اخبار

برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,