ترفندهای رایانه

مرجع محتوای کاربردی پارسی

۰۱ مرداد ۱۳۹۵ – ۱۱:۳۳

سعیدنژاد 5

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بارگیری و ارسال کالای ترخیص شده از سوی متصدی حمل و نقل به معنای ‌کنترل و چک کردن آن نیست. وی مسئول نیست که بیاید و کنترل کند که آیا کالای ترخیص شده مدارکش اصلی یا جعلی است و یا تبانی‌ای صورت گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد سعیدنژاد با اعلام اینکه نباید به بهانه قاچاق کالای ترانزیتی با موضوع ترانزیت به صورت دستوری برخورد شود‌، اظهار کرد: تغییر قوانین پی در پی مربوط به ترانزیت کالا مسیر ترانزیتی ایران را ناامن و غیر‌مطمئن ‌اعلام می‌کند.

وی با طرح این سوال که بالاخره باید بدانیم چه سیاستی در قبال ترانزیت داریم؟ افزود: حتی اگر روزی بخواهیم بگوییم مسیر ترانزیتی ایران ممنوع شد، آیا موضوع کالای قاچاق تمام می شود؟ و کالای قاچاق نمی تواند از مسیر دیگری غیر از کشور ما برود و برگردد.

وی با تاکید بر اینکه باید جلوی قاچاق را گرفت اما در جای و زمان خودش، تصریح کرد: حتی اگر قرار باشد این کالا نه از مسیر ایران بلکه از مسیرهای دیگری قاچاق شود باز هم نباید به آن بی اعتنا بود. ولی با ابزارها و راهکارهای درست و منطقی.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه نباید به بهانه مبارزه با قاچاق کالا به ترانزیت کشور لطمه زد، تصریح کرد: بارگیری و ارسال کالای ترخیص شده از سوی متصدی حمل و نقل به معنای ‌کنترل و چک کردن آن نیست. وی مسئول نیست که بیاید و کنترل کند که آیا کالای ترخیص شده مدارکش اصلی یا جعلی است و یا تبانی‌ای صورت گرفته است. وی‌ نه صلاحیتش را دارد نه می شود چنین مسئولتی را بر عهده او گذاشت.

سعیدنژاد ادامه داد: قانون تعریف مشخصی برای بارهای ترانزیتی تعریف کرده است، اصول آن در قانون تعریف شده است و من فکر می کنم ما نباید خارج از رویه قانونی عمل  کنیم.

وی با بیان اینکه برخوردهای دستوری اساسا انجام ترانزیت از کشور را زیر سوال می‌برد، توضیح داد: اینکه قرار باشد هر روز مقررات تغییر کند و صاحب کالا مطمئن نباشد که می‌تواند کالا و بار خود را از کریدورهایی که اتفاقا برای ساخت آن زحمات زیادی کشیده شده است حمل کند، به سرمایه گذاری در ایران لطمه‌ می‌زند. در عین حال تصمیمات مقطعی زحمات و هزینه‌های ساخت کریدورها را هم از بین می‌برد.

وی ادامه داد:ما آن چیزی را می‌توانیم بگوییم که در قانون تصریح شده است. ترانزیت کالا یا ممنوع است یا مجاز به مشروط است یا مجاز است. تعاریفی که در قانون امور گمرکی آمده را باید محور اصلی تصمیم‌گیری قرار دهیم و به آن عمل کنیم. حتما اینگونه هست که بخشی از کالایی که در مسیر ایران ترانزیت می‌شود به خارج می رود و امکان دارد بسته بندی آن عوض شود و وارد ایران شود اما اینکه صرفا به این دلیل مسیر ترانزیتی ایران را ناامن و غیرمطمئن اعلام کنیم اشتباه است. این رویه غلط است. باید تکلیف خود را با موضوع ترانزیت روشن کنیم. ترانزیت حتما آثار منفی در کنار آثار مثبت دارد اما نمی‌توان به خاطر مضرات منافع آن را نادیده گرفت و سرمایه‌گذاری‌ها را از بین برد.

به گزارش تسنیم، هفته گذشته فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اعلام کشف بزرگترین محموله قاچاق کالا پس از انقلاب  از دستگیری تعدادی از پرسنل دستگاه‌ها خبر داده بود. بلافاصله مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با تکذیب دستگیری کارکنان سازمان بنادر گفته بود: هیچکدام از دستگیرشدگان جزو کارکنان اداره بنادر و دریانوردی استان نیستند و تا ساعتی دیگر اطلاعیه‌ای را در این زمینه منتشر خواهیم کرد.

ایدنی در پاسخ به این موضوع که گویا تعدادی از کارکنان اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان جزو دستگیرشدگان بزرگترین باند قاچاق کالا هستند، اظهار کرد:‌ بر اساس بررسی‌های صورت گرفته هیچکدام از کارکنان اداره بنادر و شرکتهای زیر مجموعه جزو دستگیر شدگان نیستند.

انتهای پیام/

اخبار

برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Mostafa ارسال133 روز قبل