ترفندهای رایانه

مرجع محتوای کاربردی پارسی

معروف‌ترین لوگوهای خودروسازان و معنی آنها +تصاویر

  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی,طراحی در صنعت خودرو

طراحی در صنعت خودرو تنها به فضای داخلی و بیرونی خودرو محدود نمی شود و خودروسازان به لوگوی محصولاتشان هم توجه زیادی دارند.

 به گزارش ایسنا، خودروها می آیند و می روند اما لوگوها ماندگار هستند. در بعضی موارد لوگوها به مرور زمان و با رشد شرکت، معروف می شوند و در اغلب موارد، لوگوها معنی عمیقی دارند که به آغاز فعالیت شرکت برمی گردد.

 

این گزارش به بررسی معروفترین لوگوهای خودروسازان و معنی آنها پرداخته که به این ترتیب است:

 

آئودی

  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی,طراحی در صنعت خودرو

 

لوگوی چهار حلقه ای آئودی در سرتاسر دنیا به خوبی شناخته شده است اما عده معدودی معنی آن را می دانند. این چهار حلقه ادغام چهار شرکت تحت یک لوگو را نشان می‌دهد. آئودی در سال ۱۹۳۲ با شرکتهای Horch، DKW و واندرر ادغام شد تا “اوتو یونیون” را تشکیل دهد که همان آئودی امروزی است.

 

ب ام و

  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی,طراحی در صنعت خودرو

بایریشه موتورن ورکه (ب ام و) که در آلمانی به معنای موتورسازی باواریاست، از لوگوی گرد یا دایره ای به رنگهای سفید و آبی استفاده می کند. این رنگها از پرچم ایالت جنوب شرقی باواریای آلمان گرفته شده اند که مقر این خودروساز است.

 

سالها تصور می رفت این لوگو یک تیغه پروانه را نشان می دهد که در آسمان قرار گرفته و مربوط به گذشته این شرکت است که موتورهای هواپیما تولید می کرد اما نیویورک تایمز در گزارشی روشن ساخت که این لوگو با وجود اینکه در سال ۱۹۲۹ در یک تبلیغات استفاده شد، ارتباطی با موتورهای هواپیما ندارد.

 

مرسدس بنز

  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی,طراحی در صنعت خودرو

 

ستاره سه گوش مرسدس بنز برای نخستین بار در سال ۱۹۰۹ ثبت شد و سه گوش آن سه نوع حرکت در خشکی، آب و هوا را نشان می داد. دایملر و بنز در سال ۱۹۲۶ ادغام شدند و این ستاره در یک دایره جای گرفت.

 

هیوندای

  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی,طراحی در صنعت خودرو

 

لوگوی هیوندای شبیه نخستین حرف نام این خودروساز کره ای به نظر می رسد اما در واقع این لوگو که شبیه حرف “اچ” است، رابطه میان مشتری و شرکت را نشان می‌دهد. اگر این لوگو با دقت نگاه شود، به نظر می رسد دو نفر در حال دست دادن هستند.

 

تویوتا

  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی,طراحی در صنعت خودرو

 

لوگوی تویوتا مانند هیوندای بر روابط شرکت با مشتری تاکید کرد. لوگوی تویوتا که از سه بیضی تشکیل شده است، برای نخستین بار در سال ۱۹۸۹ در تویوتا سلسیور قرار گرفت. در حالیکه همپوشانی دو بیضی در داخل بیضی بزرگتر، حرف “تی” را تشکیل می دهد و همچنین نماد ارتباط سودمند متقابل و اعتماد میان مشتری و شرکت است؛ بیضی بزرگتر نماد دنیاست که تویوتا را دربرگرفته است.

 

پورشه

  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی,طراحی در صنعت خودرو

در لوگوی این خودروساز اسپورت، نام شهر اشتوتگارت قرار دارد که مقر پورشه است. این شهر همچنین به پرورش اسب معروف است و نام آلمانی قدیمی آن به معنای محل پرورش اسب است. در زمینه این لوگو رنگهای پرچم آلمان و نشان ایالت آلمانی قدیمی ورتمبرگ قرار دارند.

 

ولوو

  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی,طراحی در صنعت خودرو

لوگوی ولوو یک دایره با یک کمان است که نماد آهن است. این نماد آهن مورد استفاده قرار گرفته تا نشان دهد آهن سوئدی در خودروهای ولوو مورد استفاده قرار گرفته که نشان دهنده استحکام و دوام است.

 

اسکودا

  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی,طراحی در صنعت خودرو

لوگوی اسکودا مانند شعار این شرکت ساده و هوشمندانه است. اسکودا در لوگوی خود از یک تیر پردار با سه پر استفاده کرده است. تیر سرعت و پر پیشرفت را نشان می‌دهد در حالیکه دایره نمایانگر بیش از ۱۰۰ سال سابقه اسکودا است.

منبع : بیتوته

مجله

برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , ,