ترفندهای رایانه

مرجع محتوای کاربردی پارسی

ارویل و و ویلبر رایت کسانی بودند که اولین هواپیمای قابل کنترل موتوردار و سنگین تر از هوا را ساختند و گام مهمی در تحقق رویای پرواز بشر برداشتند.

برادران رایت سالها بر روی گلایدرها و وسایل نقلیه مشابه قبل از نخستین پروازشان کار می‌کردند. دو برادر دوچرخه فروش پس اینکه خبری در روزنامه مبتنی درباره مرگ یک گلایدر سوار خواندند به این فکر افتادند که اطلاعاتی در این زمینه کسب کنند. آنها در ۱۸۹۹ گلایدر مدل و در تابستان ۱۹۰۱ اولین گلایدر واقعی را برای آزمایش ساختند. آنها “کیتی هاوک” را برای این موضوع انتخاب کردند اما موفق به پرواز نشدند.

این دو برادر پس مطالعات بیشتر روی گلایدرها دومین گلایدر خود “قناری” را ساختند و ماشین ابداعی خود را پس از تدارک و پیش بینی تمامی تمهیدات لازم در روز ۱۴ دسامبر ۱۹۰۳ به پرواز درآوردند. گرچه این پرواز دوم نیز چندان باب میل آنها نشد اما آنان سه روز بعد، هواپیمای یک موتوره خود را برای چهار مرتبه در آسمان به پرواز درآورند و اولین انسانهایی شدند که پرواز با هواپیما را تجربه کردند.

در اولین آزمایش، ویلبر مسافتی در حدود ۱۲۰ فوت را در مدت زمانی در حدود ۱۲ ثانیه طی کرد. در آخرین و طولانی ترین پرواز نیز که به وسیله ویلبر انجام شد مسافتی در حدود ۸۵۲ فوت در ۵۹ ثانیه طی شد. حوالی ظهر آن روز، یکی از معدود شاهدان این پروازها که جوانی به نام “جانی مور” بود پس از دیدن موفقیت برادران رایت در حالی که از خوشحالی در پوست خود نمی گنجید، شروع به دویدن در کنار ساحل کرد و فریاد زد: “آنها بالاخره موفق شدند، آنها بالاخره موفق شدند، چقدر خوب شد که آنها بالاخره پرواز کردند.”

هفت عکسی که در زیر می بینید چند فریم کمتر دیده شده از نخستین آزمایشات برادران رایت با اختراع جدیدشان است؛ در این عکس‌ها برادران رایت در تپه های “کیتی هاوک” با گلایدرهایی که پیش از هواپیمای یک موتوره ساختند اولین پرواز بشر با گلایدر را تجربه می‌کنند.

 
تصاویر/ آلبوم دیده نشده از اولین پرواز بشر
 
تصاویر/ آلبوم دیده نشده از اولین پرواز بشر
 
تصاویر/ آلبوم دیده نشده از اولین پرواز بشر
 
تصاویر/ آلبوم دیده نشده از اولین پرواز بشر
 
تصاویر/ آلبوم دیده نشده از اولین پرواز بشر
 
تصاویر/ آلبوم دیده نشده از اولین پرواز بشر
 
تصاویر/ آلبوم دیده نشده از اولین پرواز بشر

منبع : tabnakbato.ir

مجله

برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,