ترفندهای رایانه

مرجع محتوای کاربردی پارسی

سطح تجهیزات بکار رفته روی این خودرو قطعاً از بسیاری از خودروهای بالای ۲۰۰ میلیونی هم بیشتر است اما چهره نه چندان عامه پسند و دست به دست شدن آن بین نگین خودرو و پارس خودرو و همچنین یکه تازی کره ای ها در بازار همگی دست به دست هم دادند تا کولیوس آنچنان خودروی موفقی در بازار داخل نباشد.
 
اما گویا ورق برگشته است. رنو قصد دارد با کولیوس ۲۰۱۶ داستان متفاوتی را در بازار رقم بزند. چهره جدید رنو کولیوس که امضای جدید رنو را پس از تالیسمان بر روی خود می بیند، قرار است به زودی وارد بازار داخلی نیز بشود. خودرویی که چهره جدید آن بسیار متفاوت از گذشته شده و می تواند به یقین نظر افراد بسیاری را به سوی خود جلب کند.
 

01

 

رنو کولیوس ۲۰۱۶ که در مورد آن صحب می کنیم در حقیقت نسل دوم از کولیوس است و قرار است با مدل ۲۰۱۶ وارد بازارهای جهانی شود. به این خودرو رنو سامسونگ QM6 نیز می گویند ولی در ایران با همان نام کولیوس (یا کولئوس) نامیده می شود. کولیوس ۲۰۱۶ روی پلتفرم CMF-CD طراحی شده، همان پلتفرمی که سومین نسل از نیسان X-Trail یا رنو کجار روی آن نصب شده و باعث شده بزرگ تر از نسل کنونی کولیوس باشد. رنو کولیوس ۲۰۱۶ در حال حاضر قرار است در دو کارخانه رنو در کره جنوبی و چین (دانگ فنگ) ساخته شود ولی شاید این برنامه در آینده تغییر کند.

احتمالاً رنو کولیوس ۲۰۱۶ با موتور ۲٫۵ لیتری وارد بازار می شود. پیشرانه ای که هم اکنون در مدل های کنونی کولیوس نیز نصب شده و اینبار روی نسل جدید و دوم کولیوس نیز نصب شده است. این پیشرانه که دقیقاً ۲۴۸۸ سی سی حجم دارد توسط نیسان ساخته شده و می تواند حداکثر ۱۶۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۲۲۶ نیوتن متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه را تولید کند. روی تمامی مدل های کولیوس گیربکس CVT نصب شده، گیربکسی که از نوع X-tronic است و می تواند توان تولیدی را به هر چهارچرخ و یا چرخ های جلو منتقل کند.

 

 

02

 

این نوع گیربکس اگرچه از نظر بهره وری و مصرف سوخت عالی و بهینه است اما تنبلی در شروع حرکت و نبود تعویض دنده ها برای بعضی جوانان کسل کننده است و این خودرو قطعاً مناسب برای افرادی است که خواهان رانندگی آرام و با مصرف سوخت مناسب برای داخل شهر هستند. البته اوضاع آنچنان هم حاد نیست و ۹٫۸ ثانیه شتاب صفر تا صد این خودرو نوید عملکرد خوب پیشرانه و گیربکس است.

 

مصرف سوخت کولیوس ۲۰۱۶ در نسخه چهارچرخ متحرک ۴WD به صورت ترکیبی ۸٫۳ لیتر، در شهر ۱۰٫۷ لیتر و خارج از شهر ۶٫۹ لیتر در هر صد کیلومتر است و این میزان بنزین را با استاندارد یورو ۵ می سوزاند.

 

03

همانطورکه گفتیم این خودرو به صورت دیفرانسیل جلو و یا دو دیفرانسیل عرضه می شود و کامل ترین مدل این خودرو از نظر تجهیزات نسخه Intens است که دارای امکاناتی نظیر صفحه نمایش لمسی ۸٫۷ اینچی، سیستم صوتی Bose، گرمکن و سردکن صندلی با روکش چرمی صندلی ها، سقف پانوراما، سیستم ورود بدون کلید، تهویه مطبوع دوگانه، دکمه استارت موتور، آینه الکتروکرومیک، سیستم هشدار نقطه کور و … می باشد. البته کولیوس در دو مدل Zen و Life نیز عرضه می شود که نسبت به مدل Intens از تجهیزات کمتری برخوردارند.

تا به حال رنو کولیوس نسل اول با قیمتی در حدود ۱۶۰ میلیون تومان عرضه می شد اما به نظر می رسد با ورود نسل دوم این خودرو با تجهیزاتی کامل تر و به روزتر، قیمت آن به بیش از ۲۰۰ میلیون برسد و آن را رقیبی جدید و مدعی برای خودروهایی نظیر تویوتا راو۴، هوندا CR-V و یا حتی هیوندای سانتافه کند. در هر صورت باید تا ورود رنو کولیوس ۲۰۱۶ صبر کنیم تا ببینیم آیا نسل دوم این فرانسوی می تواند با چهره ای مدرن و مملو از امکانات جدید شکست نسل اول را به برد شیرین تبدیل کند یا خیر؟

 

ایسکا نیوز

منبع : tabnakbato.ir

مجله

برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,