ترفندهای رایانه

مرجع محتوای کاربردی پارسی

تهدیدات تروریستی، مدت اقامت گردشگران را در فرانسه ۱۰ درصد کاهش داد

 اخباراجتماعی ,,خبرهای   اجتماعی , گردشگری فرانسه

«ماتیاس فکل» وزیر مشاور در امور بازرگانی خارجی و گردشگری فرانسه از کاهش ۱۰ درصدی مدت اقامت گردشگران خارجی در فرانسه در شش ماه نخست سال ۲۰۱۶ میلادی خبرداد. تهدیدات تروریستی در این کاهش موثر بوده است.

به گزارش ایرنا  به  نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس، فکل در مصاحبه با هفته نامه فرانسوی «ژورنال دو دیمانش»، گفت مشتریانی با قدرت خرید بالاتر از آمریکا، آسیا و یا کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشتر از سایرین به حملات تروریستی اخیر فرانسه واکنش نشان داده اند و هتل های مجلل و گران قیمت بیش از سایر هتل ها با کم شدن تعداد مشتری ها مواجه هستند.

وی افزود: آمار مربوط به ماه ژوئیه (تیر/ مرداد) کاهش ۱۰ درصدی مدت اقامت گردشگران در فرانسه را در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته میلادی، نشان می دهد.

فکل عنوان کرد: فرانسه به دلایل مختلف از جمله وجود هتل های مجلل و محبوب، جاذبه های فرهنگی، ورزشی، آشپزی و غذاهای خاص همچنان نخستین مقصد گردشگری جهانی خواهد بود.

وزیر مشاور در امور بازرگانی خارجی و گردشگری فرانسه همچنین اعلام کرد که کشورش در سال ۲۰۱۵ میلادی به رغم حملات تروریستی رکورد ۸۵ میلیون گردشگر را شکست.

وی همچنین با اشاره به تمایل دولت برای ادامه اجرای «اصلاحات ساختاری»، افزود: صندوق سرمایه گذاری یک میلیارد یورویی برای مدرن سازی بخش گردشگری به این امر اختصاص داده شده است.

صنعت گردشگری با سهم هفت درصدی در تولید ناخالص داخلی فرانسه، ۲ میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده است. حملات تروریستی، اعتصاب ها و آب و هوای نامساعد چنان این صنعت را متاثر کرده است که دولت در ۲۹ ژوئن (۹ تیر)، «کمیته اقتصادی اضطراری» تشکیل داد.

در حملات تروریستی ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) پاریس، فرانسه برای نخستین بار در تاریخ خود هدف عملیات انتحاری قرار گرفت. در این حملات که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، ۱۳۰ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۳۵۰ نفر دیگر مجروح شدند.

پس از این حمله تروریستی، در سراسر فرانسه وضعیت فوق العاده اعلام شد. وضعیت فوق العاده در فرانسه که تا کنون چند بار دیگر هدف حملات تروریستی گسترده و محدود قرار گرفته تا اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی تمدید شده است.

منبع : بیتوته

مجله

برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,